اندروید 30تی

انواع بازی و برنامه اندروید

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را بگیرید

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل 

امروز ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل رابه شـما آموزش میدهیم. امروزه در مسافرت ها و گردش ها افراد بیشتر از دوربین موبایل های شان استفاده می کنند، در واقع پیشرفت تکنولوژی بـه حدی خوب بود کـه حالا دوربین های موبایلی کیفیت های راضی کننده ای در ثبت عکسهای دارند. در ادامه بحث امروز نکات کلیدی و ترفندهایی را مرور می‌کنیم کـه مهارت شـما در عکاسی با موبایل را التیام می بخشد.

 

هرچه دوربین عکاسی بزرگ تر باشد طبیعتا امکانات آن هم بیشتر اسـت. اما در سفر‌ها حمل چنین دوربین‌هایی میتواند منجر بـه خستگی فرد و دردسر‌های دیگر شود. بهمین خاطر، در حین سفر‌ها می توان بـه عکاسی با موبایل روی آورد. هر چـه دوربین عکاسی بزرگتر باشد طبیعتا امکانات آن هم بیشتر اسـت. اما در سفر‌ها حمل چنین دوربین‌هایی میتواند منجر بـه خستگی فرد و دردسر‌های دیگر شود.

 

در مسافرت با گوشی خود عکس‌ های حرفه‌ ای بگیریم

امروزه بیشتر گوشی‌ها «بـه‌خصوص گوشی‌های پرچم‌دار» از دوربین‌های فوق‌العاده‌ای بهره میبرند و بـه‌اسانی میتوانید آغاز تا پایان سفر رابه‌صورت عکس و ویدیو‌های با کیفیت ثبت کنید. اما چگونه میتوان در حین سفر از طریق عکاسی با موبایل عکس‌های حرفه‌ای گرفت؟

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

هرچند عکس‌های گرفته‌شده با دوربین‌های DSLR و دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند، اما دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار همدست کمی ازآن‌ها ندارند و حداقل برای سفر می توان بجای دوربین‌های حرفه‌ای ازآن‌ها استفاده کرد. بهمین خاطر با رعایت تعدادی اصول و ترفند، در سفر‌ها می توان بر روی عکاسی با موبایل حساب کرد و عکس‌ های حرفه‌ ای ثبت کرد. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

محدودیت‌ های دوربین گوشی خود را بشناسید

یکی از نکاتی کـه در عکاسی با موبایل-چـه در حین سفر و چـه در مواقع دیگر-باید مد نظر قرار دهید، این اسـت کـه مزایا و معایب دوربین گوشی خود رابه‌خوبی بشناسید. بیشتر گوشی‌ها از دوربین واحد مجهز بـه لنز واید بهره میبرند، اما آن‌هایی کـه مجهز بـه دوربین دوگانه هستند از لحاظ زوم دست کاربر را بازتر می گذراند. در هر صورت اگر قصد دارید تنها با استفاده از دوربین گوشی خود سوژه‌ای در نوک برج ایفل را ثبت کنید، نا امید خواهید شد.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

دوربین گوشی‌ها آن‌قدر کوچک هستند کـه نمیتوانند زوم زیادی رابه ارمغان بیاورند و زوم دیجیتال هم کیفیت نهایی عکس‌ها را کاهش میدهد. همچنین عکاسی با موبایل در محیط‌های کم‌نور نتایج چندان جالبی را رقم نمی زند. سنسور این دوربین‌ ها از دوربین‌ های DSLR و حتی دوربین‌های پیشرفته کامپکت کوچک‌تر اسـت و بهمین خاطر طبق معمول از رزولوشن پایین‌تری بهره می‌ برند.

 

نقاط قوت دوربین گوشی خودرا بشناسید

دوربین گوشی‌های هوشمند شاید از امکانات کمتری نسبت بـه دوربین‌های تک‌منظوره بهره ببرند، اما این دوربین‌ها هم نقاط قوت زیادی دارند. بـه غیر از اندازه‌ی کوچک آن‌ها، عکاسی با موبایل بشما این امکان را می دهد کـه در شرایط مختلف جغرافیایی حتی مکان‌هایی کـه امکان حمل دوربین بزرگ وجود ندارد- عکس‌های زیبایی بگیرید. دوربین گوشی‌ها نمی توانند تا حد زیادی بر سوژه موردنظر زوم کنند.

 

اما از طرفی دیگر طبق معمول از لنز واید بهره می برند و چنین لنز‌هایی برای ثبت منظره مناسب‌تر اسـت، زیرا میتوان بخش‌های بیشتری از منظره را در فریم عکس جای داد. دوربین‌های DSLR سخت‌افزاری بهتری دارند، اما دوربین گوشی‌ها از نرم‌افزار پیشرفته‌تری بهره می برند.

 

سازندگان گوشی‌ها همواره بـه دنبال بهره‌گیری از نوآوری‌هایی هستند کـه قابلیت دوربین‌ها را بدون نیاز بـه تغییرات سخت‌افزاری التیام ببخشد. در همین زمینه میتوانیم بـه پشتیبانی تعداد زیادی از گوشی‌ها از حالت HDR و پرتره اشاره کنیم. علاوه بر این، هزاران اپلیکیشن ویرایش عکس وجوددارد کـه می توانند بـه‌اسانی شکل و شمایل عکس‌ های گرفته‌ شده را متحول کنند.

 

اپلیکیشن پیش‌ فرض دوربین را کنار بگذارید

یکی از راه‌هایی کـه در رابطه با التیام عکاسی با موبایل پیشنهاد میشود، استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر توسعه‌ دهندگان بجای استفاده از اپلیکیشن پیش‌ فرض دوربین اسـت. این اپلیکیشن‌ ها طبق معمول از امکانات بیشتری نسبت بـه اپلیکیشن‌های پیش‌فرض بهره میبرند و میتوانید انواع و اقسام موارد رابه‌صورت دستی تنظیم کنید.

 

استفاده از پاور بانک‌ها

اگر اهل سفر هستید و بـه عکاسی با موبایل علاقه زیادی دارید، بهتر اسـت کـه همواره پاوربانک کاملا شارژ شده رابه همراه داشته باشید تا دیگر بدون نگرانی از اتمام شارژ گوشی خود بـه عکاسی بپردازید.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

برای افزایش عمر باتری گوشی می توانیم بـه فعال کردن حالت Power save، غیرفعال کردن وای‌فای و بلوتوث و روشن کردن حالت هواپیما هم اشاره کنیم.

 

اختصاص فضای کافی برای ذخیره‌ سازی عکس‌ ها

قبل از آغاز سفر انواع و اقسام فایل‌ها رابه سیستم خود منتقل کنید و اگر گوشی شـما از کارت حافظه microSD پشتیبانی میکند، برای عکاسی از یک کارت حافظه خالی بهره ببرید. طبیعتا، اگر در حین سفر بـه اینترنت پرسرعت و پر حجم دسترسی دارید، میتوانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند گوگل فوتوز و iCloud برای ذخیره کردن عکس‌های گرفته‌ شده استفاده کنید.

 

بـه ترکیب‌ بندی عکس‌ ها توجه کنید

هرچند امکانات دوربین در کیفیت نهایی عکس تأثیر زیادی دارد، اما در تعداد زیادی از موارد این کیفیت و زیبایی ارتباط مستقیمی با مهارت عکاس دارد. بهمین خاطر حتی اگر دوربین گوشی شـما چندان حرفه‌ای نیست، با رعایت اصول ساده میتوانید تا حد ممکن عکس‌های زیبایی را ثبت کنید. قبل از این کـه بر دکمه شاتر ضربه بزنید، بـه ترکیب‌بندی فریم عکس توجه کنید. آیا عناصری در فریم وجوددارد کـه حواس بیننده را پرت می کند؟

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

آیا با تغییر زاویه میتوان عکس بهتری را ثبت کرد؟ آیا با قرار دادن سوژه اصلی در مرکز فریم و بهره‌گیری از فضا‌های خالی، عکس نهایی بهتر میشود؟ همین نکات بـه ظاهر ساده میتوانند نتیجه نهایی را متحول کنند. اگر متوجه ایراد در فوکوس دوربین شدید، با ضربه بر سوژه موردنظر، اپلیکیشن دوربین، فوکوس را مطابق نظر شـما تنظیم می کند.

 

علاوه بر این موضوع، بیشتر اپلیکیشن‌های دوربین، حتی آن‌هایی کـه بصورت پیش‌فرض در گوشی قراردارند، از قابلیت تنظیم نرم‌افزاری نور هم بهره می برند ودر حین عکاسی میتوانید منظره مذکور را تاریک‌تر یا روشن‌تر کنید. البته باید خاطرنشان کنیم برای چنین کاری می توان از تنظیمات پیشرفته‌تر هم استفاده کرد، اما برای افرادی کـه آشنایی چندانی بـه این تنظیمات ندارند، چنین کاری آسان‌تر اسـت.

 

بـه دنبال نور مناسب بگردید

عکاس‌های حرفه‌ای نور مناسب را تشخیص می دهند یا ایجاد میکنند. در سفر‌ها هم با رعایت چند نکته ساده میتوانید عکس‌های حرفه‌ای با گوشی خود ثبت کنید. بهترین موقعیت خورشید برای عکاسی در اوایل صبح و نزدیک بـه غروب اسـت و اواسط روز بدترین موقعیت برای عکاسی محسوب میشود. بهمین دلیل اگر می خواهید از منظره‌ی موردنظرتان عکس‌های زیبایی ثبت کنید، طوری برنامه‌ریزی کنید کـه در اوایل صبح یا نزدیک بـه غروب در آنجا باشید.

 

برای ویرایش حرفه‌ ای‌ تر با فرمت RAW عکاسی کنید

در عکاسی با موبایل، یکی از مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای دوربین، امکان ثبت عکس‌ها در فرمت RAW اسـت. عکس‌های ثبت‌شده با این فرمت در مقایسه با عکس‌های JPEG از اطلاعات بیشتری بهره میبرند و بهمین خاطر در هنگام ویرایش انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. بـه‌عنوان مثال اگر عکسی بسیار تاریک باشد، روشن‌تر کردن آن آسان‌تر از عکس‌های JPEG اسـت.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

هرچند این عکس‌ها حجم بیشتری از حافظه گوشی را اشغال می کنند، اما با توجه بـه مزایایی کـه دارند می توان این مسئله را نادیده گرفت. در زمینه ویرایش عکس‌های RAW اپلیکیشن‌های متعددی وجوددارد کـه امکانات زیادی را برای ویرایش عکس‌ها در اختیار کاربران قرار میدهند.

 

از لنز‌های کلیپسی و سه‌ پایه‌ های کوچک بهره ببرید

هرچند نمیتوان لنز اصلی دوربین گوشی را تغییر داد، اما با استفاده از لنز‌های کلیپسی میتوان عکاسی با موبایل رابه کار لذت‌ بخشتری بدل کرد. با استفاده از این لنز‌ها می توانید بخش بزرگتری از مناظر را ثبت کنید، از قابلیت‌های زوم بهره ببرید یا عکس‌های ماکرو بگیرید. یک سه‌پایه کوچک هم برای گرفتن عکس در محیط‌ های تاریک بکار می آید. همچنین از این سه‌پایه‌ها می توان برای گرفتن سلفی‌های خلاقانه استفاده کرد.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

دوربین گوشی‌های هوشمند از لحاظ سخت‌افزاری فاصله زیادی با دوربین‌های حرفه‌ای دارند و مزایای آن‌ها عمدتا مربوط بـه اندازه کوچک، سادگی استفاده ازآن‌ها و بهره‌گیری از نرم‌ افزار‌های پیشرفته اسـت. بهمین خاطر در سفر‌ها میتوان روی عکاسی با موبایل حساب کرد، اما چـه زمانی باید بـه استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای روی بیاوریم؟ اگر خواهان زوم پیشرفته و با کیفیت، عکاسی زیر آب یا چاپ عکس‌ ها در اندازه‌های بزرگ هستید.

 

در چنین مواردی بهتر اسـت عکاسی با موبایل را فراموش کنید. برای چنین کاربرد‌هایی بهتر اسـت دوربین‌های پیشرفته‌ای مانند دوربین‌های DSLR، بدون آینه و برای عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ ای زیر آب هم بهتر اسـت دوربین‌های ورزشی بخرید. در نهایت باید خاطرنشان کنیم کـه بخش زیادی از کاربران نیازی بـه این قابلیت‌ها ندارند و نیاز‌های آن‌ها با استفاده از دوربین گوشی‌ها برطرف می شود.

 


 

بهترین نکاتی که هنگام عکاسی با موبایل باید رعایت کنید

بـه عکاسی علاقه مندید اما دوربین حرفه ای ندارید؟ اصلا نگران نباشید. دراین پست تعدادی از برترین نکاتی کـه هنگام عکاسی با موبایل باید رعایت کنید تا بتوانید عکسهای بی نطیری بگیرید، بشما معرفی می‌کنیم. دوربین گوشی های هوشمند در چند سال اخیر، پیشرفت چشمگیری کرده اند، دارای سنسورهای بهتر شده اند و پردازش عکس بهتری انجام می دهند.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

همچنین انقلاب دوربین های دوگانه و حتی سه گانه گوشی ها باعث بـه وجود آمدن زوم بهتر و عمق می دانی شده اسـت کـه تا قبل از این، برای گوشی های هوشمند ناشناخته بوده اسـت. با این وجود، داشتن یک دوربین عالی تنها بخشی از این چالش اسـت. بقیه آن بـه عکاس بر می‌گردد. همراه پارس ناز باشید تا با تعدادی از نکات طلایی برای افزایش مهارت های عکاسی با موبایل آشنا شوید.

 

افزایش تعداد عکسهایی کـه هربار می‌گیرید

این نکته یکی از ساده‌ترین نکاتی اسـت کـه هنگام عکاسی با موبایل باید رعایت کنید. تفاوت اصلی یک عکاس خوب و عکاس معمولی بـه تعداد عکسهای گرفته شده توسط انها بستگی دارد. قاعدتا پس از گرفتن 300 عکس مهارت های شـما تفاوت های چشمگیری خواهد داشت. بنابر این دفعه بعدی کـه خواستید عکس بگیرید عکسهای بیشتری تهیه کنید.

 

در حالت پست سر هم «Burst mode» عکس بگیرید یا ویدیوهای 4k ضبط کنید

 

حالت پشت سر هم برای عکاسی از کودکان، عکسهای دسته جمعی و سوژه هایی کـه تحرک زیادی دارند، مانند حیوانات یا عکاسی ورزشی بسیار کاربردی اسـت. بعضی از گوشی ها بشما این اجازه را می دهند تا تنها تعدادی ازآن عکسها را نگه دارید و بقیه را حذف کنید. همچنین می توانید پس از انتخاب کادر عکاسی خود، یک ویدیو در حالت 4k ازآن بگیرید.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

چرا کـه عکسهای جدا شده از فیلم گرفته شده در 4k، کیفیتی بیش از 8 مگاپیکسل دارند. ساده‌ترین راه این اسـت کـه حین فیلمبرداری دکمه شاتر دوربین را فشار دهید. بعضی از برنامه های پخش کننده ویدیو «مانند برنامه های مخصوص سامسونگ» این اجازه رابه شـما می دهند تا پس از گرفتن ویدیو، در حالی‌کـه بعداً آنرا تماشا می‌کنید هر قابی راکه می خواهید، در قالب عکس جدا کنید.

 

قلق برنامه عکاسی گوشی خود در دست بگیرید

چـه گوشی شـما نو باشد و چـه قدیمی، بهتر اسـت وقت بگذارید و با زیر و بم برنامه عکاسی آن آشنا شوید. در غیر این صورت ممکن اسـت مهارت های عکاسی با موبایل شـما چندان پیشرفت نکند. برای مثال فرض کنید دوربین گوشی شـما هواووی اسـت، کـه بشما اجازه می دهد برای تنظیم فوکوس روی صفحه ضربه بزنید.

 

سپس برای تنظیم نوردهی، انگشت خودرا روی صفحه بکشید. گوشی های دیگر ممکن اسـت ویژگی های دیگری داشته باشند، مانند حالت Bothie در نوکیا و حالت های مختلف قابل دانلود عکاسی سامسونگ «این دانلودها را می توانید با ضربه زدن روی + در منوی Camera mode انجام دهید». کشف این ویژگی ها در اکثر موارد بسیار ساده اسـت.

 

برنامه عکاسی دیگری بـه غیر از برنامه اصلی موبایلتان دانلود کنید

 

هیچ الزامی وجود ندارد کـه شـما از برنامه از پیش نصب شده در موبایلتان برای عکاسی استفاده کنید. شـما می توانید برنامه های بسیاری را برای عکاسی با موبایل دانلود کنید. این برنامه ها می توانند بشما قدرت نظارت همه ی چیز را دهند؛ از نظارت های گرانولی تا حالت های پیشرفته دیگر. برای مثال، اگر بـه برنامه ای نیاز دارید کـه تمرکز آن روی عکسهای سلفی باشد، Candy Camera می تواند برایتان مناسب باشد.

 

شـما ممکن اسـت درباره برنامه غیر رسمی +Google Camera HDR هم شنیده باشید. این برنامه توسط خود گوگل و یا Play Store پشتیبانی نمی‌شود، اما بدون تردید برنامه بی نظیری اسـت «اگر برای گوشی شـما قابل استفاده باشد». برنامه دیگری کـه ارزش چک کردن را دارد Open Camera اسـت «بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و iOS».

 

تا زمانی کـه واجب نیست از فلش استفاده نکنید

گوشی های هوشمند در زمینه عکاسی با نور کم پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده اند، پس شـما همیشه نیازی بـه فلش زدن نخواهید داشت. فلش زدن در تعداد زیادی از موقعیت ها ممکن اسـت تنها باعث خراب شدن عکس شـما شود. در واقع، تعداد زیادی از گوشی های پرچمدار امروزه قابلیت گرفتن عکسهای فوق العاده، آن هم بدون فلش زدن را دارند.

 

ممکن اسـت شرایطی برایتان بـه وجود بیاید کـه نور آن قدر کم بوده کـه فلش زدن آخرین گزینه شـما باشد. نگران این موضوع نباشید؛ بـه یاد داشته باشید کـه تعداد زیادی از عکاسان حرفه ای عکسهای خودرا در مرحله اول تیره تر ثبت می کنند، چرا کـه بعداً می توانند هنگام ویرایش عکس، نور آنرا تنظیم کنند. در واقع اصلاح عکسی کـه نور آن کم اسـت، آسان تر از اصلاح عکسی اسـت کـه بسیار روشن شده اسـت.

 

یاد بگیرید چـه موقع و چگونه از نور خورشید استفاده کنید

ترفند بعدی این اسـت کـه سعی کنید وقتی از افراد عکاس میکنید، در مقابل خورشید عکس نگیرید. بی شک استثناهایی هم وجود دارند؛ برای مثال زمانی کـه می خواهید عکسهای ضد نور بگیرید. با این همه ی سعی کنید از نور خورشید مستقیما مقابل دوربین استفاده نکنید و سوژه خودرا زیر یا مقابل آن تنظیم کنید.

 

گزینه شبکه بندی را برای رعایت نسبت طلایی فعال کنید

این ترفند یکی از نکات ساده اما اصلی عکاسی با موبایل محسوب می شود. نحوه رعایت نسبت طلایی بـه اینگونه اسـت کـه باید صفحه نمایش موبایل خود رابه 9 قسمت برابر تقسیم کنید، کـه اینکار را می توانید با فعال کردن گزینه شبکه بندی دوربین انجام دهید. قانون این ترفند بدین شکل اسـت کـه بهترین موقعیتی کـه سوژه شـما می تواند در آن قرار بگیرد در نقاط تقاطع این خطوط تقسیم کننده اسـت.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

شبکه بندی صفحه می تواند بشما کمک کند دقیق تر عمل کنید. اما اگر علاقه ای بـه انجام اینکار نداشتید، می توانید قانون شکنی کنید و بـه عکسهای متفاوت تری دست یابید. مشخصا اگر این اصل را رعایت کنید بهتر اسـت، اما نگذارید شـما را محدود کند و کادربندی موردعلاقه تان را انجام دهید. یک کادربندی غیر معمول می تواند تفاوت عظیمی در میزان اثربخشی عکس شـما ایجاد کند، پس از متفاوت بودن نترسید!

 

از قابلیت HDR کمک بگیرید

تقریباً تمام گوشی های موجود در بازار حالت HDR دارند. این حالت تنظیمات نور مختلف رابا هم ترکیب می کند تا در نهایت عکس بهتری داشته باشید. با گرفتن عکس HDR جزئیات بیشتری در قسمت های سایه و روشن عکستان خواهید داشت. بعضی از گوشی ها حالت خودکار HDR را روشن می کنند، اما در بعضی دیگر این حالت بـه صورت خودکار فعال نمیشود و خودتان باید آنرا فعال کنید «مانند هواوی».

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

حالت HDR برای عکاسی از مناظر طبیعی و شهری، درست هنگامیکه ترکیب آسمان روشن و سایه های تیره نتایج نامطلوبی رابه دنبال دارد، بهترین گزینه اسـت. دراین شرایط اگر از HDR استفاده نکنید، ممکن اسـت آسمانی بسیار روشن و سایه هایی بسیار تیره در عکستان داشته باشید. حالت های HDR طی سال‌ها پیشرفت زیادی کرده اند، در حدی کـه ممکن اسـت تفاوت یک عکس HDR و یک عکس غیر HDR را متوجه نشوید.

 

اما هنوز هم گوشی های بسیاری نیازمند این ترفند برای گرفتن یک عکس خوب هستند، مگر آن کـه بخواهید عکس متفاوتی ثبت کنید! گوشی های Pixel گوگل نشان می دهند کـه عکاسی HDR «کـه دراین گوشی ها HDR+ هم وجوددارد» می تواند برای عکاسی در شب هم مفید باشد.

 

با حالت های عکاسی دستی آشنا شوید

حالت عکاسی دستی ممکن اسـت در ابتدا کمی پیچیده بنظر برسد. اما اگر درباره آن بخوانید متوجه میشوید کـه این حالت یکی از آسان ترین روشهای عکاسی اسـت. سرعت شاتر مشخص می کند کـه شاتر دوربین چـه مدت باز بماند «هرچه طولانی تر باشد برای عکاسی در تاریکی بهتر اسـت، اما باید دوربین خودرا ثابت نگه دارید و حرکت ندهید». ISO معیاری برای سنجش حساسیت بـه نور اسـت.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

هرچه ISO پایین تر باشد برای طول روز مناسب تر اسـت و هرچه ISO بالاتر باشد برای موقعیت های تاریک بهتر اسـت. گشودگی دیافراگم «Aperture» برای این اسـت کـه تشخیص دهید چـه میزان نور از لنز دوربین شـما بـه سنسور میرسد؛ این گزینه در واقع میزان باز و بسته بودن دیافراگم را نشان می دهد. تنظیمات Iso، Exposure و دیافراگم مثلت مهم Exposure را تشکیل می دهند.

 

بـه نحوی کـه تغییر یکی از آنها باعث تنظیم خود بـه خودی دیگری می شود. در بعضی گوشی ها مانند Galaxy K Zoom و Asus Zenfone Zoom شـما نمیتوانید تنظیمات دیافراگم را دستکاری کنید، اما شناخت و کار کردن با این مثلث یکی از واجبات عکاسی با موبایل بـه حساب می آید. فقط بـه یاد داشته باشید کـه سرعت شاتر بیشتر، اگر گوشی بطور کامل ثابت نباشد، باعث تار شدن عکس شـما می شود.

 

سکوی کوتاهی پیدا کنید تا گوشی خود رابه آن تکیه دهید و بتوانید عکس خوبی بگیرید. حتی می توانید گوشی خودرا روی سکو گذاشته و سپس آنرا زمان بندی کنید «Timer» کـه اینکار باعث پیشگیری از لرزش گوشی می شود «ترفندی جالب در عکاسی با دوربین گوشی های هوشمند».

 

برای عکاسی در تاریکی با سرعت شاتر پایین از سه پایه استفاده کنید

 

عکسهایی کـه با سرعت شاتر پایین گرفته می‌شوند، می توانند بسیار زیبا باشند، مثل تصاویری کـه در تاریکی گرفته می شود و دنباله های نور را ثبت می کنند و یا تصاویری کـه از آسمان شب گرفته می شود. گرفتن این عکسها طبق معمول برای مدتی احتیاج بـه باز بودن شاتر دارند کـه در صورتی کـه دستگاه شـما 100 درصد ثابت نباشد، تار خواهند شد.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

بعضی گوشی ها مانند هوواوی P20 Pro از نوعی تثبیت کننده استفاده می کنند کـه بشما اجازه می دهد بـه مدت چهار ثانیه گوشی را در دستتان نگه دارید و عکسهای بـه اصطلاح Long Exposure بگیرید. یکی از بهترین راه حل ها برای کسانی کـه این گوشی را ندارند، این اسـت کـه یک سه پایه مخصوص موبایل تهیه کنند کـه اجازه می دهد گوشی کاملا بی حرکت بماند و عکسها تار نشود.

 

حتی اگر هدف تان گرفتن عکسهایی از این دست نباشد، سه پایه برای موبایلی کـه در شب عکسهای خوبی نمی‌گیرد، هم مناسب اسـت. همچنین می توانید از سه پایه برای گرفتن سلفی هایی با زاویه دید بازتر و گرفتن عکسهای گروهی «قرار دادن گوشی روی تایمر و گذاشتن آن روی سه پایه» نیز استفاده کنید.

 

استفاده از ابزار شارپ کردن فوکوس «Focus Peaking»

 

شارپ کردن فوکوس کـه ترفندی دستی اسـت، یکی از بهترین و موثرترین روشها برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل اسـت. این ویژگی در حالت دستی گوشی هایی مانند LG های جدیدتر و سامسونگ یافت می شود. این ابزار باعث می شود مناطقی از عکس شـما کـه فوکوس روی آن هاست، روشن تر دیده شود تا فوکوس روی انها هم بهتر تشخیص داده شود.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

در واقع این ابزار بشما نشان می دهد فوکوس دقیقا روی چـه قسمتی اسـت، چون ممکن اسـت نه فقط روی سوژه شـما بلکه روی سایر بخش هایی کـه با سوژه دریک صفحه هستند، باشد. شـما می توانید از این ترفند همراه با فوکوس دستی در حالت های دستی و یا پیشرفته روبین استفاده کنید.

 

لنز را قبل از عکس گرفتن تمیز کنید

لنزها طبق معمول در برابر سایر ویژگی های گوشی های هوشمند مانند دیافراگم، سایز سنسور و دوربین های ثانویه، اولیت دوم هستند. اما هنگامیکه صحبت از گرفتن عکسی خوب بـه میان می آید، این ویژگی بسیار مهم خواهد بودو لنزهای بی کیفیت یا لک دار می توانند عکس شـما را خراب کنند. اینکار رابا آستین خود انجام ندهید و ترجیحا از پارچه میکروفایبر یا بدون پرز استفاده کنید.

 

گزینه Auto-fix گوگل

Google Photos بسیار فراتر از یک برنامه پشتیبانی عکس اسـت، چرا کـه تعداد زیادی ابزار برای ادیت کردن عکس بشما ارائه می دهد. این ابزارها بشما اجازه تنظیم همه ی چیز را می دهند؛ از نور عکس گرفته تا رنگ ها و کادر بندی.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

می توانید تمام این ابزارها را فراموش کنید و تنها بـه یکی از بهترین ابزارهای عکاسی با موبایل اعتماد کنید؛ گزینه Auto-fix. این گزینه را انتخاب کنید تا عکس کسل کننده و بی روح شـما تبدیل بـه عکسی مطبوع با تنظیمات درست شود.

 

برنامه های ادیت عکس مختلف را دانلود کنید

اپلیکیشن گوگل فوتوز ابزارهای زیادی برای تنظیمات عکس بشما ارائه می دهد، اما ممکن اسـت شـما بخواهید برنامه های متنوع تری را امتحان کنید.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

مانند Snapseed. این برنامه ویژگی های بی شماری دارد؛ از تنظیمات خام گرفته تا ابزاری مانند Healing tool و White balance. همچنین می توانید از فیلترهای متنوع، تغییر کادربندی عکس و گزینه های Auto-fix نیز استفاده کنید.

 

تغییر کادربندی عکس

یکی از ابزارهای بسیار ساده و کاربردی برای افزایش مهارت های عکاسی با موبایل تغییر کادربندی عکس اسـت. امروزه گوشی های هوشمند توانایی های بسیاری دارند و شـما می توانید پس از گرفتن عکس کادربندی آنرا تغییر دهید، پس نگران انتخاب کادری بزرگ تر از انچه درنظر دارید، نباشید! حتی اگر هنگام عکس گرفتن قاعده نسبت طلایی را فراموش کرده باشید، بـه سادگی می توانید هنگام تغییر کادربندی آنرا رعایت کنید.

 

تعدادی خط مورب در عکس هایتان بگنجانید

این ترفند هنگام عکاسی با موبایل زیاد بدیهی نیست، اما می توانید بـه دنبال خطوط مورب بگردید، مانند جاده ها، خطوط نقاشی شده و یا ساختمان ها. اینکار بـه افزایش عمق عکس شـما کمک می کند.

ترفندهایی برای عکاسی حرفه ای با موبایل | با گوشی همراه خود بهترین عکس ها را  بگیرید

امیدواریم با استفاده از این ترفندها بتوانید مهارت هایتان را هنگام عکاسی با موبایل افزایش دهید.

<a class="site-logo" href="http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/nabiabdi/">آموزش وردپرس حرفه ای ویدیویی</a>
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
مرجع دانلود انواع بازی و برنامه اندروید به همراه آموزش های کاربردی و آخرین اخبار فناوری اعم از موبایل و بازی ها و اپلیکیشن های موبایل📱

دنبال کن ثواب داره😅😅
👈دنبال کردی ، منم دنبالت میکنم👉

Designed By Erfan Powered by Bayan